5.
Липницкий Ю.М.
,
Галактионов А.Ю.
Численное моделирование нестационар-
ных аэродинамических характеристик затупленного конуса в рамках полных
уравнений Навье – Стокса // Космонавтика и ракетостроение. 2006. № 3. С. 23–
28.
6.
Краснов Н.Ф.
Аэродинамика тел вращения. М.: Машиностроение, 1964. 572 с.
7.
Краснов Н.Ф.
,
Хлупнов А.И.
Прикладная аэродинамика. М.: Высш. шк., 1974.
732 с.
8.
Петров К.П.
Аэродинамика тел простейшей формы. М.: Факториал, 1998. 432 с.
9.
Bob L. Useltom
and
Arthur R. Wallace
. Damping-in-pitch and Drag Characteristics
of the Viking Configuration at Mach Number from 1.6 through 3, AEDC-TR-72-56,
May, 1972.
REFERENCES
[1] Kobelev V.N., Milovanov A.G. Sredstva vyvedeniya kosmicheskikh apparatov
[Launch vehicles of spacecrafts]. Moscow, Restar Publ., 2009. 528 p.
[2] Lipnitskiy Yu.M., Krasil’shchikov A.V., Pokrovskiy A.N., Shmanenkov V.N.
Nestatsionarnaya aerodinamika ballisticheskogo poleta [Non-steady aerodynamics
of ballistic flight]. Moscow, Fizmatlit Publ., 2003. 176 p.
[3] Belotserkovskiy S.M., Sripach B.K., Tabachnikov V.G. Krylo v nestatsionarnom
potoke [The wing in unsteady flow]. Moscow, Nauka Publ., 1971. 768 p.
[4] Guzhenko G.A. The faked pattern method and its application in studying the airship
rotational flight.
Proc. TsAGI
, 1934, iss. 182. 64 p. (in Russ.).
[5] Lipnitskiy Yu.M., Galaktionov
A.Yu. Numerical simulation of unsteady aerodynamic
characteristics of a blunted cone within the framework of the full Navier-Stokes
equations.
Kosm. i raketostr
. [Cosmonautics and Rocketry], 2006, no. 3, pp. 23–28
(in Russ.).
[6] Krasnov N.F. Aerodinamika tel vrashcheniya [Aerodynamics of revolved solids].
Moscow, Mashinostroenie Publ., 1964. 572 p.
[7] Krasnov N.F., Khlupnov A.I. Prikladnaya aerodinamika [Applied aerodynamics].
Moscow, Vyssh. shk. Publ., 1974. 732 p.
[8] Petrov K.P. Aerodinamika tel prosteyshey formy [Aerodynamics of the simplest form
bodies]. Moscow, Faktorial Publ., 1998. 432 p.
[9] Useltom Bob L., Wallace Arthur R., Damping-in-pitch and Drag Characteristics of
the Viking Configuration at Mach Number from 1.6 through 3.
AEDC-TR-72-56
,
May, 1972.
Статья поступила в редакцию 18.11.2014
Галактионов Алексей Юрьевич — канд. техн. наук, доцент кафедры “Динамика и
управление полетом ракет и космических аппаратов” МГТУ им. Н.Э. Баумана.
МГТУ им. Н.Э. Баумана, Российская Федерация, 105005, Москва, 2-я Бауманская ул.,
д. 5.
Galaktionov
A.Yu.— Ph.D. (Eng.), Associate Professor, Department of Dynamics,
Ballistics and Flight Vehicles Movement Control, Bauman Moscow State Technical
University.
Bauman Moscow State Technical University, 2-ya Baumanskaya ul. 5, Moscow, 105005
Russian Federation.
Хлупнов Александр Иванович — доцент кафедры “Динамика и управление полетом
ракет и космических аппаратов” МГТУ им. Н.Э. Баумана.
МГТУ им. Н.Э. Баумана, Российская Федерация, 105005, Москва, 2-я Бауманская ул.,
д. 5.
Khlupnov A.I. — Associate Professor, Department of Dynamics, Ballistics and Flight
Vehicles Movement Control, Bauman Moscow State Technical University.
Bauman Moscow State Technical University, 2-ya Baumanskaya ul. 5, Moscow, 105005
Russian Federation.
12 ISSN 0236-3941. Вестник МГТУ им. Н.Э. Баумана. Сер. “Машиностроение”. 2015. № 5