Background Image
Previous Page  9 / 10 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 10 Next Page
Page Background

5.

Липницкий Ю.М.

,

Галактионов А.Ю.

Численное моделирование нестационар-

ных аэродинамических характеристик затупленного конуса в рамках полных

уравнений Навье – Стокса // Космонавтика и ракетостроение. 2006. № 3. С. 23–

28.

6.

Краснов Н.Ф.

Аэродинамика тел вращения. М.: Машиностроение, 1964. 572 с.

7.

Краснов Н.Ф.

,

Хлупнов А.И.

Прикладная аэродинамика. М.: Высш. шк., 1974.

732 с.

8.

Петров К.П.

Аэродинамика тел простейшей формы. М.: Факториал, 1998. 432 с.

9.

Bob L. Useltom

and

Arthur R. Wallace

. Damping-in-pitch and Drag Characteristics

of the Viking Configuration at Mach Number from 1.6 through 3, AEDC-TR-72-56,

May, 1972.

REFERENCES

[1] Kobelev V.N., Milovanov A.G. Sredstva vyvedeniya kosmicheskikh apparatov

[Launch vehicles of spacecrafts]. Moscow, Restar Publ., 2009. 528 p.

[2] Lipnitskiy Yu.M., Krasil’shchikov A.V., Pokrovskiy A.N., Shmanenkov V.N.

Nestatsionarnaya aerodinamika ballisticheskogo poleta [Non-steady aerodynamics

of ballistic flight]. Moscow, Fizmatlit Publ., 2003. 176 p.

[3] Belotserkovskiy S.M., Sripach B.K., Tabachnikov V.G. Krylo v nestatsionarnom

potoke [The wing in unsteady flow]. Moscow, Nauka Publ., 1971. 768 p.

[4] Guzhenko G.A. The faked pattern method and its application in studying the airship

rotational flight.

Proc. TsAGI

, 1934, iss. 182. 64 p. (in Russ.).

[5] Lipnitskiy Yu.M., Galaktionov

A.Yu

. Numerical simulation of unsteady aerodynamic

characteristics of a blunted cone within the framework of the full Navier-Stokes

equations.

Kosm. i raketostr

. [Cosmonautics and Rocketry], 2006, no. 3, pp. 23–28

(in Russ.).

[6] Krasnov N.F. Aerodinamika tel vrashcheniya [Aerodynamics of revolved solids].

Moscow, Mashinostroenie Publ., 1964. 572 p.

[7] Krasnov N.F., Khlupnov A.I. Prikladnaya aerodinamika [Applied aerodynamics].

Moscow, Vyssh. shk. Publ., 1974. 732 p.

[8] Petrov K.P. Aerodinamika tel prosteyshey formy [Aerodynamics of the simplest form

bodies]. Moscow, Faktorial Publ., 1998. 432 p.

[9] Useltom Bob L., Wallace Arthur R., Damping-in-pitch and Drag Characteristics of

the Viking Configuration at Mach Number from 1.6 through 3.

AEDC-TR-72-56

,

May, 1972.

Статья поступила в редакцию 18.11.2014

Галактионов Алексей Юрьевич — канд. техн. наук, доцент кафедры “Динамика и

управление полетом ракет и космических аппаратов” МГТУ им. Н.Э. Баумана.

МГТУ им. Н.Э. Баумана, Российская Федерация, 105005, Москва, 2-я Бауманская ул.,

д. 5.

Galaktionov

A.Yu.

— Ph.D. (Eng.), Associate Professor, Department of Dynamics,

Ballistics and Flight Vehicles Movement Control, Bauman Moscow State Technical

University.

Bauman Moscow State Technical University, 2-ya Baumanskaya ul. 5, Moscow, 105005

Russian Federation.

Хлупнов Александр Иванович — доцент кафедры “Динамика и управление полетом

ракет и космических аппаратов” МГТУ им. Н.Э. Баумана.

МГТУ им. Н.Э. Баумана, Российская Федерация, 105005, Москва, 2-я Бауманская ул.,

д. 5.

Khlupnov A.I. — Associate Professor, Department of Dynamics, Ballistics and Flight

Vehicles Movement Control, Bauman Moscow State Technical University.

Bauman Moscow State Technical University, 2-ya Baumanskaya ul. 5, Moscow, 105005

Russian Federation.

12 ISSN 0236-3941. Вестник МГТУ им. Н.Э. Баумана. Сер. “Машиностроение”. 2015. № 5